Här snöar det horisontellt.

Det värsta med Skåne är vinden. Jag tror aldrig jag kommer vänja mig. När det regnar, regnar det på snedden och när det snöar är det horisontellt som gäller. Idag är det sån snöstorm att det inte blir någon träning idag heller. Så jäkla ruttet. Hjärtat stod och försökte läa bakom en stängselstolpe när jag kom. Han blir riktigt glad när han fick komma in, få på sig ett tjockare täcke och vila en stund medan jag mockade innan jag släppte ut honom igen. Vissa dagar vill faktiskt kusarna inte vara ute. Det är då man skulle vilja haft en ligghall. Så att dom iallafall hade möjligheten att välja själva. Det ska jag ha på min gård, det är ett som är säkert.

En fördel med snön är att det blir kanonunderlag på vägarna. Så i helgen blir det att ge sig ut på långa trav och galopprundor i snön!
Nej jag sätter mig inne med en kopp te och gör en julklappslista istället. Det finns ju så mycket Snyggt man skulle vilja ha. Ett utav dessa schabrak från Herve Godignon tex.

Kommentarer
Postat av: Caroline

SV det är köpt på Skara hästsport, finns i ett flertal butiker tex Charlies och svensk ridsport, märket heter egentligen Top horse, men på lappen står det bara swarovski

2010-12-17 @ 00:41:46
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: annso

Till våren kommer du att förstå skånes charm

2010-12-17 @ 19:13:05
Postat av: Caroline

SV ca 65 euro kostar dom:)

det är väldigt fint det HG schabraket

2011-01-20 @ 22:21:59
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0