Ett fullblod i snöstorm.

Alltså. Idag gick det sådär med allt. Dagen började med att jag skulle köra bilen till verkstan för att laga fläkten som fungerar ypperligt så jag fick vända i dörren. Åkte hem, slappade, snackade med Jess och bara slösurfade tills lunchen stundade. Käkade och drog ut till stallet. Hjärtat hade vänt upp och ned på sin box så 2 kärror och en massa svordommar senare kunde jag plocka in honom och börja tixa. Ute var det total snöstorm. Hade först tänkt rida ut men det sket sig ju ganska brutalt så jag bestämde mig för att iallafall försöka ta mig bort till ridhuset.
Slängde på honom sitt amigo 200g med hals och traskade iväg. Alltså när man går till vårt ridhus går man på en grusväg, där det kör bilar. Det kunde man inte tro idag när jag fick pulsa med snö nästan upp till knäna - PÅ VÄGEN. Iof hade den ända bil jag mötte kört fast och lämnats övergiven, mitt på vägen i en stor driva. Och som det blåste sen. Jag fick släpa Hjärtat som inte alls var sugen på att lämna stallets varma vrå för att pina sig sitt ridhuset.



Om passet i sig finns det inte mycket att säga, han var överallt, väldigt ofokuserad och ville inte alls lyssa på mina signaler. Det slutade ju självklart med att jag ruttnade och satt och tjurade medans jag försökte få något sorts bra avslut på passet. Det fick jag så jag tog ett djupt andetag och bara lät honom trava på. känner att vi lite har kommit till en gräns då jag behöver hjälp utav någon på marken. Vi ska se vad vi kan göra åt det.
Men men, lite spilld mjölk är ju inget att böla över och att knata hem i ännu värre oväder var nästan skrattretande. Jag kände mig lite som Emil i Lönneberga när dom ska åka med Alfred till läkaren i snöstormen med undantag för att det faktiskt var sol här. Det blåste så mycket att kusen inte ens hörde när jag snackade med honom. Han stod emot helt galet och jag släpade vidare på honom, till slut lät jag honom stanna och då kissade han i en snödriva. Stackars vännen kanske hade varit nödig hela passet. 



Vi avslutade dagen med lite mys i stallet innan jag släppte ut honom igen och lämnade honom mumsandes på lite silage.


Kommentarer
Postat av: Annso

Nejmen usch så obehagligt mycket snö ni har!

Ridningen går säkert mycket bättre redan nästa pass, vissa dagar är det bara hopplöst att försöka göra något vettigt...

2010-11-30 @ 09:37:34
Postat av: Linda

Vi hoppas på det. Sen är mycket mitt fel. När jag har taskigt humör ska jag inte rida alls, och det vet jag, men ändå skiter man i det :-)

2010-11-30 @ 11:05:15
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0