Snålblåst och kottar.

Skrittur med 6 st klätterbacksintervaller var det som stod på dagens schema. Kommer verkligen sakna ridterrängen när vi flyttar. Om någon har tips på bra klätterbackar i Flyinge (skulle inte tro det va.) så hör gärna av er. Hjärtat var ganska på tårna. Allt var farligt, eller spännande. Han flåsade och åmade sig, såg troll i buskarna och ville gärna steppa på hemvägen. Där satt jag med fleecetäcket över benen i min nya Bates och drömde om en varm och go Golden Stripefilt. 70min var vi ute och vänsterhandens fingrar hade nästan frusit fast i ridspöt. "Gilla läget, det här är ju bara en suck jämfört med vad som komma skall i isande vindväg" ekade i skallen.  När jag kom tillbaka till stallet ställde jag in en mycket nöjd pålle och gick för att göra foderhinkarna. Min häst får ganska lite kraftfoder. ca 0,7kg Krafft groov 125 och 0,5kg Lusernhack per dag. När jag stack ner handen i Lusernsäcken och drog tag i en "kaka" fick jag något hårt i näven. En KOTTE!
Hur den kan ha hamnat där förtäljer inte historien men det var tur att jag hittade den så hästen inte gjorde det.
Krafft har numera ett mail i inkorgen från en mycket mycket uppgiven och ledsen hästägare som hittade en kotte i sin fodersäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0