Stressigt.

Mycket med flytten nu. i Helgen körde vi ner 2 flyttlass, möblerade och lämnade av saker i nya stallet. Sitter också försöker få tag i transportfirman som jag faktiskt, redan innan vi har åkt är lite besviken på. Ringde upp igår efter många om och men och nej, då skulle jag ringa upp idag för han hade gått för dagen.  Jag hade försökt komma fram på den upptagna luren i över 2h. Kan man inte bara säga att man ringer upp själv då?  Öht har jag inte hört ett knyst från dom sen jag gjorde bokningen på nätet för över 2v sen och då skrev jag att dom skulle höra av sig så snart som möjligt med prisförslag och bekräftelse.
I exakt denna sekund kom jag fram på telefonen, och inte var han på kontoret nu heller. Komigen liksom..  Nu lovades jag iallafall att bli uppringd. Blir jag inte det skiter jag i det här och kör själv.
Iallafall. Igår när vi körde upp från skåne passade vi på att besöka Mantorps trav och ridshop (heter något liknande iallafall) och jäklar vilken butik! Så mycket saker. Täckesavdelninfen var galen. Vi hade inte all tid i världen på oss men köpte:
1 Amigo Coolertäcke.
Bruna stigläder (Måste ju matcha om till nya hoppsadeln)
Horseware Lagningskit till täcken
Antibit på burk
Jacsons vinterstrumpor
Tömkörningsgjord med underlägg.
Är riktigt nöjd med mina nöd och det blir helt klart en repa förbi på tisdag när vi kör ner.
Har också köpt ett par nya stigbyglar. Stigbyglar tänker nu, hur ofta köper man sådana liksom. Men alltså jag kan inte annat än upplysa er om att exakt så har jag också tänkt fram till jag köpte mina Sprenger bow balance. Det ÄR skillnad på stigbyglar och stigbyglar. Ska skriva ett utvärderingsinlägg om dessa senare.

Kommentarer
Postat av: Irene

Ja du, det är helt klart två ihopskarvade bitar, misstänker att det är ihoplimmat på något vis för någon söm upptill är det inte. Men skarvat som sagt.

Tror det är bogveckens placering som gör det, att det blir som ett dragspel nertill på täcket men längden upptill i ryggen ändras inte och inte bredden runt halsen.



Blir spännande att höra hur det funkar med bow balance-stigbyglarna! :-)

Jag kan också tänka mig att det gör stor skillnad, särskilt när man hoppar eller står mycket i stigbyglarna.

Skulle dock se jättefult ut till spansk sadel! ;-)

2010-11-16 @ 15:48:22
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Irene

Just ja, Mantorps travshop har jag beställt mitt Shires-täcke ifrån.

Ca 100 spänn billigare än på Bergsåkers travshop för samma täcke. :-)

2010-11-16 @ 15:49:45
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Veronica -En hoppryttare med ambitioner

Svar: Visst är den!! Det är ett Dyón med anatomisk nosgrimma. Älskar verkligen det tränset :)

2010-11-16 @ 19:43:12
URL: http://veronicasroka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0