Det här med tömkörning är vår grej!

Eftersom jag ägnat helgen åt äventyr i skåne så har Hjärt-Bert vilat i 2 dagar, det betyder oftast att jag inte vill rida då det är som dömt att misslyckas. Alltså passar lite tömkörning perfekt! Åh som jag älskar att tömköra hjärtat, han hoppar fram som en riktig läckerbit och det är verkligen roligt att se hur ambitiös han är. Igår fokuserade vi på travlängningar, övergångar och fattningar. Efter en ganska lång mjukgörande uppvärmning kändes han hur fin som helst på tömmen. Ett missförstånd i en fattning ledde till passage, söta lilla pålle. Men jag ska införskaffa en egen gjord, lånar ju Britt-Maries nu men vet inte riktigt vem som kommit på att en liten stenhård lädergjord under magen är det optimala. Min häst hatar den. Dessutom vill jag ha smalare tömmar.
Föresten är stallplats kirrad i Flyinge nu, Skånes svar på Stureplan blir alltså Hjärtats nya hem. Vi får väl se till att backslicken sitter där den ska...

Kommentarer
Postat av: Irene

Ska du flytta?!



Haha ja han blev lite mör, fast han pallade det förvånansvärt bra ändå med tre pass.

2010-10-05 @ 11:46:09
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: linda

Irre, Jajjemen. Blir skåning inom kort. Har lessnat på storstadslivet och söker nya jaktmarker :)

2010-10-05 @ 13:22:55
URL: http://xmyheart.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: ja jag älskar att kunna jämföra och se om det blivit någon förändring. Jag blir super stolt! :)

2010-10-05 @ 18:09:26
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0