Hoppning hoppning och åter hoppning.

Oj så tiden rinner iväg. Här står man mitt bland flyttkartonger och förväntningar.
På Hjärt-Bertfroten har det varit hoppning schemat. Har ridit bommar 2 ggr och hoppat 2ggr sen sist. En gång med Bänke som hindernisse och en gång på Kickis hopplektion. Det berömda flytet börjar infinna sig nu. Lilla killen börjar bli duktig och matte börjar få tillbaka modet.
Ett kort klipp från bäbishoppningen med Bänke. På Kickis hoppträning kom vi inte undan med så låga hinder inte. Låst hand och för lång tygel. Denna jävla hand alltså..
Tråkigt att behöva lämna hoppgruppen nu när det börjar gå bra. Skulle tro att det blir svårt att hitta en grupp på samma nivå i Flyinge. Speciellt när jag kollade in deras Pay n ride. Rubriken på inbjudan löd: "Kom och hoppa 100cm eller 110cm. Alla kan vara med". Jo tjena..
Föresten, ni har väl inte missat dom nya Schabraken från Hööks? Jag ska åka och köpa det svart/blåa idag. Riktigt snyggt faktiskt. Fasen man kanske skulle knipa det andra också..

Kommentarer
Postat av: Irene

Snyggt! Han ser ut att tycka det är kul! :-)

Jag har också spanat in schabraken. Dom har lyckats med färgkombinationerna den här säsongen tycker jag.



Haha, inget är omöjligt, och man ska sikta högt! Men nja, det är lite för få år kvar till pensionen för att det ska kännas schysst att sikta mot galopp-piruetter! ;-)

Får vi till en bra balanserad kort galopp som funkar bra att jobba i (typ working equitation/hoppning) innan pensionen, då blir jag överlycklig! :-D

2010-10-31 @ 13:53:40
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Annso

Men sån lite duktig racerbäbis! =D

Tycker schabraken ser tjocka ut? (har inte sett dem på riktigt)

2010-10-31 @ 19:04:56
Postat av: Annso

Liten skulle det va =)

2010-10-31 @ 19:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0