Syjunta och respektlöshet..

Regnet piskar lite lätt mot rutan. 12grader, till helgen blir det minus enligt smhi. Wildberry-te , tv4anytime och 2 trasiga hästtäcken. På det hela taget en mycket mysig fredagsmorgon. Mindre mysigt är det ju givetvis med trasiga täcken. Och visst fasen är det ödets ironi att just mina täcken ryker. Jag ser det som att det inte bara är trasiga täcken, utan det blir ju också en skaderisk när dom leker/fightas så pass hårt.
Idag blev det ett dressyrpass i ridhuset. Hjärtat kändes lite på gasen men väldigt väldigt lyhörd och ambitiös. Jag och Kim på sin treåring red där inne då det kom det in en annan tjej på sitt varmblod vilket ganska snabbt resulterade i lite fläng och okontrollerade galopper. Jag bad snällt och tydligt att hon inte skulle galoppera om oss så nära då min häst flög i luften varje gång hon kom i full fart upp i baken på oss. Svaret jag fick vad "-Men asså jag måste ju få galoppera runt här inne". Jag blev så jäkla paff. Finns det verkligen människor som hellre ser att andra flyger av för att dom ska få "galoppera runt". Herregud, lite ridvett borde det vara lag på att man ska ha.
Ska bli riktigt skönt att flytta nu och slippa alla negativa vibbar man allt som oftast har i stallet nu för tiden.

Kommentarer
Postat av: Frieda

Haha, var det jag som var så oförskämd eller någon annan?

2011-02-01 @ 10:51:04
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0