Hjärt-Bert!

Igår var rena kaosdagen i stallet. Jag blev nästan avbockad på väg ut i skogen när vi mötte skogsmaskiner och det slutade med att jag värnade om mitt liv och släppte honom i ridhuset istället. Jäääklar så han pep, bockade och drog rundor där inne. Jag säger ju det,hästar behöver stora hagar så att dom kan göra av med alla översottsenergi och inte behöver spara den till ridningen. Det har tyvärr inte mitt stall att erbjuda i dagsläget.
Idag gjorde jag iallafall slag i sak och lät Bänke filma lite när jag red. Red igenom LB:1an först en gång och sen skrittade jag lite på lång tygel medans jag kollade igenom ritten för att sen rida igenom det en gång till. Lite undertempo och det känns ju värre än vad det ser ut faktiskt. Stundtals ser det riktigt bra ut. Fattningarna slår han sig lite fri ut och jag måste sluta lägga handen i knät. Fick faktiskt sån hybris att jag åkte förbi Södertälje ridklubb för att se om det fanns några platser kvar på deras pay n ride i helgen, men det fanns det ju så klart inte. Nedrans! Men men, vi tragglar på och till nästa gång ska jag anmäla mig i tid, för nu är vi fasen redo snart.
(Dagen till ära fick han dessutom en pannluggsknopp, som han givetvis kliade loss rätt snabbt)
Bjussar på ett kort klipp från vår nerjogg idag. Resten är topphemligt och kommer aldrig få se dagens ljus..

Kommentarer
Postat av: terese

Han ser fin ut :) När blir första tävlingsstart då?

2010-09-26 @ 20:20:02
Postat av: Linda

Jag försökte ju efteranmäla mig till igår men det var tokfullt så nu får vi se när chansen kommer nästa gång. Jag hoppas iallafall hinna med en start innan vi flyttar :)

2010-09-27 @ 08:04:26
Postat av: Irene

Vad fin han är! :-) Har han börjat ta ut steget mer eller var det första bilderna jag såg som lurades tro?





2010-09-28 @ 16:39:42
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: linda

Irre, det kommer, det kommer. Jag tror han kan få riktigt trevligt steg med tiden :) Men visst har han längt ut det lite..

2010-09-28 @ 22:06:20
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0