Fullblodsfeeling

Skrittade bort till Granelund idag för att rida lite dressyr på utebanan, men tji fick jag när det var hoppnördar som härjade på stora. Lat som man är orkade jag inte sitta av för att gå in i ridhuset utan knatade in på lilla ridbanan där halva stod under vatten. Men en volt kunde jag trava några varv på. Såg i ögonvrån en tjej komma och galoppera på något som liknade ett fullblod på grusvägen och en stund senare stod hon vid staketet och sa "heeej". Kul att träffa Ulrika från Fullblodstråden! Hon står ju också i Flyinge. Jag sket i dressyren och vi skrittade ut längs ån istället.
Det märks att jag är helt into Hjärt-ridning fortfarande. Det här med att förutse vad som kommer att hända och att vara på sin vakt med reaktionsförmågan på helspänn sitter i. Det är verkligen skitjobbet att reagera på det sättet men jag antar att det kommer gå ur mig när jag inser att Flower inte alls är lika mesig som Hjärt var. Hon tyckte dock att körhästarna är lite väl läskiga och gjorde en snygg 180 idag när den stora besten t o m tog ett steg framåt när vi skulle gå förbi.
Idag stod hon minsann lös i spolspoltan medan jag svampade av henne. Med en morot som muta går allt!
Supermysig tur och med det får vi kasta om veckoschemat lite:
Måndag: Dressyr på utebanan
Tisdag: Dressyr i Ridhuset
Onsdag: Skritt och travtur till ån tor
Torsdag: Skrittur runt ån
Fredag: Vila
Lördag: Dressyr
Söndag: Dressyr

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det tar tid att lära känna en ny häst.

2011-08-19 @ 08:24:47
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Rebecca Joli

Va kul att hitta din blogg!!Tycker din dam är jättesnygg! Ska bli sååå kul att få se henne irl! Är lite avis för att du har en skimmel dock :p Jag har ju en, men honom ska jag ju sälja :(

2011-08-21 @ 14:46:52
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/
Postat av: Linda

Johanna, visst är det så. Om inte annat är det svårt att släppa gamla vanor..

Rebecca, Kul att du hittade hit. Ska du inte behålla din vita?

2011-08-21 @ 22:12:15
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0