Skam den som ger sig.

Har fått uppleva 2 helt olika pass på 2 dagar nu. Igår red jag och IM på gräsbanan en stund då båda banorna och ridhusen var nyharvade inför dagens tävling. Blomstertanten kändes seg och fruktansvärt motvillig. Det fanns ingenting att plocka utav och hade inte IM varit där och hjälpt mig hade jag nog lagt ner och skrittat hem. Fick iallafall igenom det jag vill trots vilda protester och kärringkickar. Hon har så mycket vilja den där damen...
Idag däremot var hon en helt annan häst. Småtrampade hela vägen till ridhuset och var riktigt trevlig att rida. Jag måste bara komma igång att vara superkonsekvent, förekomma henne och sen sikta på korta kvalitetsbitar istället för kilometersamlande. Vara nöjd med det lilla och smöra med massor utav beröm!
Hon är ju allt annat än igång så får vi 2 fina varv på volten är det dags för en liten pust-stund. Jag är iallafall riktigt nöjd och fick smaka lite på hur fin hon kommer bli med några månaders grundarbete.
Galoppen är ju en historia i sig. Höger är helt okej medans vänster är den hon har svårast för. Många sura kickar när det blir jobbigt. Trots att jag rider henne som en unghäst helt utan krav i fattningarna osv. Det är bara att ställa sig upp och låta henne rulla.
Det är skönt att ha IM. Det är så trevligt att rida tillsammans med någon. Att denna någon sen är en sjukt duktig ryttare och kan slänga ett getöga på oss under tiden är ju alla tiders!
Jag ska inte skriva något om att det känns som att det kommer bli en rolig höst, för vi vet ju hur det blev förra gången jag skrev något liknande, men jag hoppas iallafall.
Dessutom gjorde vi stora framsteg i med avspolningen. Idag gjorde jag helt enkelt så att jag höll i henne och spolade frambenen tills hon stod stilla. Det funkade helt okej och är nog bara en tidsfråga innan det går att höstbada henne, för det behövs verkligen en sanering..
På onsdag ska jag släpa med mig Bänke för lite filmning. Kanske hittar ngon fin stubbåker att trimma på. Det här kommer bli en tuff vecka. Det finns inte mycket tid över till annat när man envisas med att jobba heltid, träna för ultralopp och ha häst. Tur att jag fixat nya batterier i min pannlampa för det kommer bli många och långa sena kvällar i löparspåret. Men som en klok kille säger: "feed your passion and follow your ambitions"...

Kommentarer
Postat av: Irene

Förstår att du tycker det är tufft att hinna med, imponerad att du tar dig tid att träna också! :)



Härligt med stallkompis som kan hjälpa till! Guld värt! :D

2011-08-22 @ 10:35:27
URL: http://tabbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0