I Ur och skur..

Tant har fått byta hage. Efter att Palle slaktat 2 täcken på 2 dagar blev jag rädd att han tror han är mer man än vad han är så Flower fick flytta in till 2 damer istället. Tråkigt då hon och palle är supertighta men man vill ju inte att det ska hända något.
Tråkigt väder är det ute också. Men trots det var jag ute till 07:00 i stallet för att skritta ut på en 50min slappistur. Hon var lite spänd efter 2 dagars vila men rask skritt på lång tygel gör så pass gott att hon redan efter en kvart var avslappnad och småfrustade istället. En sak man aldrig slutar förvånas över är hur jävla olagligt folk kör. Och framförallt alla dessa skåpbilar. På 30sträckan genom själva byn (smal gata med villor på båda sidorna) kör dom minst 60 och saktar inte ens ner när dom kör förbi. Det är tråkigt att dom inte kan visa mer hänsyn.
Tack för alla fina kommentarer föresten. Vi suger åt oss all positiv energi min lilla tant och jag :-)

Kommentarer
Postat av: bänke

alltid dessa hantverkarbilar. suck...

2011-12-02 @ 15:25:44
Postat av: Karin

Jag förstår mig inte på bilister överhuvudtaget. Jag menar visst finns det folk som tar hänsyn när man rider, men vissa kör ju verkligen som blådårar.



Jag förstår inte hur dom kan veta att hästen man sitter på inte blir rädd.. Att få 600 kg häst mitt framför bilen kan ju aldrig bli bra för nån part. Nä fy, mer respekt från bilförare tack.

2011-12-03 @ 21:32:20
URL: http://egnor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0