Jag - ett akademiskt underbarn..

En rolig sak med att åka till norrland är att jag har som tradition att rida en stund på Irres häst Tabbe. Hon sysslar ju mer med klassikt/AR eller vad man nu ska kalla det. Skumpa runt på en fårskinnspadd med ett supertufft stångbett och leka riddare på en superkänslig häst eller nått åt det hållet. Jag tycker iallafall att det är en höjdpunkt under min jul. Speciellt eftersom vi i princip bara ses en gång om året och jag får verkligen se hur hennes häst utvecklas år för år. Iår fick jag t o m till den "lätta sitsen" som coach Irre uppmanade mig till. Jag fick faktiskt ett litet Ahaaa-moment när hon påtalade att JAG tappade MIN yttersida.. Herregud sån kass kroppskontroll och framförallt kroppsuppfattning jag har. Vilken tur att jag då igår var på den lokala bokhandeln och köpte lite jullektyr.. Här ska det ridas när jag kommer hem!









Tack för iår Irre och Tabbe :-)

Och på min önskelista står numera en fårskinnsdyna uppskriven..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul :)

2011-12-22 @ 21:44:19
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Irene

Alltid lika kul att ha dig här! :D Gick ju riktigt bra tycker jag!

2011-12-23 @ 12:49:45
URL: http://tabbe.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0