Stresspiss..

Jag är överlag en ganska lättstressad människa, MEN jag brukar kunna vända stress till att utföra positiva under. (Haha) Om inte annat finns det 2 saker som gör mig stressad på riktigt. Det ena är när man måste passa en tid/har en tidsplan som någon annan sumpar för mig. Dvs det ligger utanför min makt att göra något åt. Och det andra är när det händer negativa oförutsedda saker vid opassande tidpunkter.
Som nu tex. Vårt stall stänger. Och det fick jag reda på i måndags. Visst det är väl egentligen inget att oroa sig för om det inte varit så att jag är borta mellan den 20-26/12 och den 6-22/januari. Vi ska vara ute den 15/1. Do the math.. Att jag sen blivit lovad att hon som har vårt stall skulle ha hand om Tant medans jag var på skidresa i januari gör ju inte saken mindre stressande.
Det är i dessa situationer det gäller att låta sig stressas och göra något bra utav det. (Att jag sen inte kunde äta eller sova på ett dygn är en helt annan historia. )
Lösningen blir iallafall så att vi flyttar till ett jättefint stall utanför Staffanstorp, mittemellan jobbet och hemmet. Eget ridhus, fullservice förutom mockning, sommarbete, fina hagar, träningar, stora luftiga stallar, bra foder osv. Har också fixat så att Jess tar hand om Flower både över jul och i januari.
Det som stör mig är att vi inte fått veta detta tidigare, då som jag förstår det har varit klart ett par veckor. Jävla illa att sätta oss i skiten så här innan jul då många åker bort.. Men hur detta har hanterats är en annan historia och jag orkar inte ens lägga tankar på hur jävla kass man får vara som människa.. Men en sak kan jag säga, det värsta är att alla i stallet inte ens har fått infon än. Och dom tycker man synd om. Tillgången på idioter är större än efterfrågan.
Huvudsaken är att tant får det bra..

Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Oh vart flyttar du?? Staffanstorp håller vi ju till i :D Då kan vi ju rida ihop :D

2011-12-15 @ 11:43:47
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nå, det där skulle vara stressande för vem som helst!

Trist när folk inte kan ge information i tid, de tänker överhuvudtaget inte på andra :/

Trist att ni måste flytta, du flyttade väl just dit? Men hoppas ni hittar ett fint stall där ni kan landa i lugn och ro.

2011-12-15 @ 13:48:46
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: terese

Neeejj.. då missar du ju min 30-årsfest :(

Postat av: Irene

Sjukt drygt! Skönt att det löser sig ändå.



sv: Heh, försöka hacka bort isen som har varit nu hade inte varit att leka med! Nog drygt att springa tunt i hagen och försöka spåna den! Men nu har isen nästan tinat bort! :D

2011-12-15 @ 18:37:45
URL: http://tabbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0