Dressyrskydd.

Okej. Nu är det dags att skrida till verket eller köpet. Jag ska köpa flådiga vita dressyrskydd.  Jag vill ha funktionella stryktåliga skydd som är lätta att hålla rena.
Jag har surfat runt en del och hittat några kandidater:
Clarendon Premier Dressage
"Premier Dressage, Syntet damasker med syntet päls för den ultimata komforten."

Pris: 695:- / Paret på rea.
Kommentar: Ser faktiskt riktigt bra ut. Har inte känt på dom live men jag hoppas som är lika mjuka som dom ser ut. Jag gillar dom verkligen. Förutom pälsen då. Men den är rätt diskret.
Catago Dressyrskydd

"CATAGOs nya dressyrbenskydd har ett super bra och funktionel design och är i ett praktisk material med kraftig velcroöppning. 
Själva benskyddet är uppbyggt omkring en formstöpt PVC-skål, som ger en super bra passform och optimal mot stötar och slag. 
Den glatta vattenavisande yttermaterialet är ekstremt holbart och dessutom mycket lätt att rengöra. Komplett set för fram & bak."

Pris: 899:-/set om fyra.
Kommentar: Ser slagtåliga ut men jag tycker också dom har en tendens att se lite klumpiga och tunga ut. Samtidigt ser det ut som att dom sitter lite för högt upp för att riktigt skydda mot strykningar.


Globus dressyrskydd
"Riktigt fina dressyrskydd i stilren och enkel design. Breda kardborreknäppningar. Lite tjockare skydd som är väldigt stabila och ger ett bra stöd över hela skenbenet."

Pris: ca 450:- par
Kommentar: Jag gillar ju konceptet men spännena är för klumpiga och loggan är väl inget man vill skylta med. Tippex kanske fungerar.
Eskadron Dressyrskydd
"Slitstarka skydd i konstskinn från Eskadron, knäpps med tre stycken bredda kardborreknäppen.
stöttåliga."


Pris: ca 925:- per par.
Kommentar: Helt ok i mitt tycke. Ser ut att sitta bra och eskadron är ju kvalitetsskydd. Ska kollas upp.
Klassisk stykkappa
Kärt barn som har många namn och många olika utformningar. Fungerar i ur och skur men börjar den inte bli lite väl tråkig..
Pris: Från hundralappen ungefär och uppåt.
Kommentar: Klassiska och tråkiga men ack så funktionella.
Event strykkappa med ludd
"Benskydd med insida i teddy och yttersida i konstläder. Sluter om hela benet och förslutes med två elastiska kardborrar."

Pris: ca 275:-
Kommentar: Får även den ädlaste hästen att se ut som en hjulbent ponny. Tycker faktiskt dom varken är funktionella eller snygga. Skulle vara mot skav då. Men hur lätta kan dom vara att hålla rena.


Professional Choice Medicine Boot II
"Material i neopren med kraftig kardborreknäppning. Skyddar mot slag runt om hela benet."

Pris: ca 800:-/par
Kommentar: Den nya benlindan? Ser faktiskt ganska stilrent ut om man bortser från loggan mitt fram. Skyddar fint och har bra passform.
Finns många att kika på. Ska se om jag inte hittar några på GHS.

Kommentarer
Postat av: Karin

Tycker själv det är väldigt snyggt med skydd (eller fejk-lindor, eller vad man skall kalla dem.. de sista du lagt upp bilder på alltså!) som håller om lite längre ned vid kotan, men har hört att det inte är bra för senor och sånt.. Well well, fin blogg i alla fall!

2011-02-01 @ 16:02:39
URL: http://fotografkarinlindberg.blogspot.com/
Postat av: terese

Jag är också helt inne på att köpa flådiga vita skydd så snyggt ju :)

2011-02-01 @ 20:53:19
Postat av: Annso

Jag gillar eskadron-skydden bäst utifrån dessa bilder, men har inte klämt på dem live. Men så var ju priser därefter med...

2011-02-01 @ 23:17:36
URL: http://ansj.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ja visst var det bra och intressanta filmer :)

2011-02-02 @ 06:55:12
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Frieda

Kolla de här också...

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=14140&art=3968344

Inget jag känt på, men...



KOlla även på denna sidan:

http://www.gelasridsport.com/Benskydd-Lindor-Paddar.html#

PC1 skydden... Fast gillar du inte luddet så...



Jag skulle inte jämföra medicine boot med dressyrstrykkappor. Medicine boot ger ett stöd och som du nämner, kan jämföras med att linda, har dock inte hört något om att det INTE sulle vara bra för senorna... Absolut stilrent, men inte lika stilrent som att linda eller ha ett par riktigt snygga strykkappor! =)



Hoppas ni mår bra i övrigt! =)

2011-02-03 @ 10:05:46
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0