Hektisk vecka.

Första veckan som heltidsarbetande hästägare. Tufft och jag har varit sjukt trött och ganska omotiverad till att ge mig ut och rida i mörkret. Men tack vare lite tjat utav anso och lite inspirerande inlägg på Buke har jag fixat biffen. Hela 3 dressyrpass i veckan har det blivit och det har jag inte kommit upp i på en vecka sen i höstas. Det känns bra att vi kommit igång fint. I måndags blev det ett pass i ridhuset. Gick igenom allt vi övade på träningen förra veckan. Mycket skänkelvikning, öppna, tempoväxlingar och liknande. I tisdags vilade herr Hjärt och i onsdags var det ridhuset igen. Joggade mest runt och red lite lösgörande arbete. I torsdags  var det pysselkväll i stallet. Ännu en vilodag alltså. i Fredags red jag ut i fullmånens sken. Mycket trav och pigg häst. Riktigt roligt. Igår (lördag) var det dressyrlektion. Det gick sådär. Lite som föll på plats och lite som inte föll på plats. Nyttigt och nästa gång ska min tränare sitta upp. Det blir att ha kameran med då så man kan filma. Idag var vi ute och promenerade i solen i 1,5timme. Tycker det är helt onödigt med begreppet "skritta ut". Man kan lika gärna promenera!
Veckan som kommer blir en lågintensiv vecka. Men det tror jag han kan behöva. Om inte annat blir det ju vila fre/lör/sön/ då vi ska till Göteborg och GHS!
Här kommer några bilder från idag:

Kommentarer
Postat av: Irene

Vilka söta fläckar han har! :-D Pippi-långstrump-häst.



Spännande med jobb! Vad blev det för något?

2011-02-20 @ 15:58:58
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Johanna

Gud så jag vill ha erat väder just nu!!!

2011-02-20 @ 20:49:49
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: terese

Åhh ser härligt ut!

2011-02-20 @ 20:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0