Genom eld och vatten..

Idag har vi tagit tjuren vid hornen - att rida i ridhuset på kvällstid tillsammans med andra. Han hann inte mer än att sätta en hov innanför ridhusets väggar förän han flippade. Han blir så stimmig, stressad och okontaktbar. bockar, sticker och bara steppar runt. Han förstår verkligen inte varför alla hästar springer runt runt. Idag coolade han ned sig iallafall och jag fick till ett helt ok pass. Hade jag inte haft sällskap utav en stallkompis hade jag aldrig gett mig in i leken. Men ska det bli något av det här måste vi face:a problemen istället för att undvika dom.  Fick till en riktigt jäkla bra galoppfattning också. Ni vet en sån där man kan leva på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0