Efter trimm kommer vila..

Igår blev det ett pass i lilla ridhuset. Ibland kan det vara skönt att stänga in sig mellan 4 väggar. Började med att flytta henne lite i skritten och sen ganska snabbt började jag trava. Kändes kanon! Inge alls springig som tidigare utan mjuk och lyhörd. Red lite volter och bågar innan jag gick över till lite galoppjobb - vår akilleshäl. I vänster kan jag inte säga att jag blev nöjd men i höger fick jag fram en stor och rund galopp med lösgjord och bärig häst. Kunde också reglera tempo och hade faktiskt riktigt bra styrning sista vändan. Kul! Fick fina fattningar utan kickar. Får dock kickar i vänster varv, i samma hörna varje gång. Fjanttant.
Idag busade vi lite hemmavid i lång och låg form ;)
Vi passade också på att träna lite uppsittning utan uppsittning. Dvs stå stilla vid pallen. Jag vet inte varför hon inte gillar pallen men idag stod hon snällt..

Kommentarer
Postat av: Irene

Låter som ett bra träningspass! :)



Sv: haha ja, men man får passa sig för hovarna, han blir helt hysterisk när man kommer och ska hänga upp hönätet och försöker äta ur det innan det ens är uppsatt. Igår råkade jag vara ivägen för hans hov som skulle klämma ur hö! :P

Få upp hullet hade varit värsta drömscenariot, fast det gäller ju som sagt att man har bra hö så det inte blir snordyrt. Lyxigt att kunna vräka på lite med gott samvete! ;)

2011-11-02 @ 12:27:39
URL: http://tabbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0