Vi förnyar oss en smula...

Flower har ju som sagt vila den här vecka. Vi nöjer oss med att knata ut på små promenader så hon ska få komma ut och se något annat iallafall. Hon har på senaste tiden inte känts helt tillfreds med tillvaron. Varit ganska stressig och kontrollerande i stallet/hagen främst i samband med in/utsläpp men också när det varit stökigt i stallet. Att hon sprungit som en galning i hagen i leran har ju inte gjort saken bättre och jag har faktiskt tyckt synd om henne. Pga utav det har vi tillsammans tagit ett beslut, eller ja, vad har hon för val.. Men vi lämnar vårt nuvarande stall nästa vecka och flyttar till andra sidan byn. Jag tror verkligen det här kan bli bra för henne. Gigantiska hagar där hon har möjlighet att gå i liten flock,sandmark så det blir inte lerigt, boxar utan galler, öppet, fasta rutiner, bra analyserat foder, utebanor,terränghinder,sommarbete, möjlighet att slippa stallpassen, närmare till ridhusen.. behöver jag fortsätta.. Tror det blir kanon! Dessutom flyttar ju IM nu och den enda jag har ridit/tränat med vilket gör att det blir rätt ensamt för mig. I Det nya stallet är det en blandad kompott utav hästar och åldrar vilket brukar göra det trevligare! Har enda sen jag flyttade ner viljat stå i det här stallet så vi har stora förväntningar :-)
Vi byter alltså detta:
Mot detta:
Här ser man hur stora hagarna är..

Alla bilder visar stallens vinterhagar tagna idag. Så det blir ju lite lätt skillnad :-)
Vi hoppas verkligen att hon får lika trevliga och snälla hagkompisar som hon har nu..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hästar är så tydliga...tur Flower har en matte som lyssnar.

2011-10-20 @ 14:16:50
URL: http://forceinthehorse.webs.com/
Postat av: Irene

Blir säkert kanon! Kul att du hittat något bra! :)



Leran är värkligtn jobbig, jag ser helst att min pålle står stilla vid sin silage-hög hela dagen än knatar omkring i halkiga geggan! :S

2011-10-20 @ 15:07:44
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Rebecca Joli

ÅH jag vill oxå flytta!! :(

2011-10-21 @ 10:40:30
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/
Postat av: Karin

Dom är ju så himla söta, bästisarna där..

2011-10-23 @ 19:43:03
URL: http://flyingeambitioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0