Dressyrträningspremiär!

Då har jag tagit tjuren vid hornen och masat mig iväg på min och Blommans första dressyrträning tillsammans. Eftersom vi inte riktigt är igång delade vi ridtid med IM vars häst heller inte är igång riktigt. Smidigt och billigt. Jag tycker alltid det är lite ångestladdat att träna för tränare. Den berömda prestationsångesten infinner sig och när man dessutom rider med IM som är så förbannat duktig känner man sig liksom lite lumpig i sammanhanget.
Det gick helt klart över förväntan. Tanten orkar ju inte riktigt ännu så det handlar mest om att hitta ett läge där man kan få lite energi och där hon orkar hålla formen. Det släppte inte riktigt förän efter galoppen. Men då släppte det deluxe! Jag red förbi Katta och väste övrlyckligt -"Jag har en yttersidaaaaa". Tänk att så lite kan göra så mycket. Haha.
Galoppen gick föresten över förväntan. Styrkan kommer med den och jag tror det är en stor nyckel hos oss. En kick så jag satte mig i öronen på henne men i övrigt matade hon på fint och vi hittade lite ställning, böjning och faktiskt ett varv på volten i en trevlig och bärig form. Lätta i innertygel och rida runt inner med stöd på ytter. Att det ska vara så svårt att komma ihåg..
Idag ska jag traska iväg och kolla på lite hoppning på kungsgården och imorgon bänkar jag mig i en buske för att se lite breeders terräng.

Kommentarer
Postat av: Irene

Kul att ni börjat rida träning! :D

Så guld det där att ha någon som hjälper till att hitta nycklarna!



Haha, lite liknande hände mig på förr-förra träningen, plötsligt kände jag att jag hade en innersida i vänstervarvet! ;) Att hästen släppte ner mig istället för att få tokjobba för att nästan sitta jämnt! :P Blir helt annan känsla dom där glimtarna! :)

2011-09-10 @ 17:22:19
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Rebecca Joli

Kul med träningen!! Skitkul att ni är igång ju! Får åka ut på någon liten dressytävling tillsammans sen :D Jag har sjuuukligt ont i huvudet idag, tänkte ändå se om jag orkar masa mig ut till Flyinge... Annars får du berätta för mig hur det va :)

2011-09-11 @ 14:49:24
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/
Postat av: terese

Härligt att det gick så bra :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0