Löpning är farligt..

Folk brukar säga att löpning gör ont. Och jag är beredd att hålla med till viss del. Löpning gör ont, men inte förän man ramlat.
Gjorde en riktig praktvurpa i skogen imorse efter ca 9km, så nu sitter jag är med en uppslagen armbåge, en fet lårkaka och en sträckning i benet. Och jag som ska rida min första dressyrträning på Flower imorgon. Haha.
Trimmade med IM i ridhuset igår och till en början kändes hon ganska ofokuserad men efter lite krumelurer blev hon riktigt lösgjord och trevlig att rida. Galoppen flöt på utan problem och jag fick några riktigt riktigt fina snuttar när jag bara fokuserade på att rida upp innersidan.
Ska bli spännande att träna lite "på riktigt" imorgon så det blir bara en skrittpromenad idag. Tur man köpte sig en vit häst så man får stå och sanera i 2 timmar innan man ens kan ge sig ut. Det finns med andra ord aldrig risk för att man får tid över i livet..
Jag börjar bli riktigt smygsugen på att tävla, det är positivt med lite motivation så man lägger manken till. Planen är att börja med några programridningar nästa vår, för att sen kunna komma ut på riktigt nästa sommar. Dessutom vill jag komma igång med hoppningen. Iallafall lite markarbete. Men letandet efter en hoppsadel går ganska segt. Det är svårt att veta vad man söker.

Kommentarer
Postat av: johanna

Kul att ridningen går bra, mindre roligt med vurpan.

2011-09-08 @ 16:12:33
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0