Någon tvångslista...

Vad heter hästen? Flower
Tycker du den har ett fint namn eller vill du att den ska heta något annat? Lite töntigt sött.
Vad kallar du hästen? blomman, Blomstertanten, Tanten, Flow
Vad kallar andra hästen? Flower eller Blomman
Hur gammal är den? 13 år iår
Vilken färg har den? Skimmel
Är det ett sto/valack/hingst? Sto
Vem red in/utbildade hästen? Ingen aning vem som red in, men utbildningen står jag för ;)
Är den tävlad i hoppning? Har svårt att tro det..
Vilka klasser/hur högt? -
Är den tävlad i dressyr? Har jag ännu svårare att tro..
Vilka klasser? -
Är den tävlad fälttävlan? Inte vad jag vet
Är den tävlad i galopp? Nej verkligen inte
Vilken nivå? -
Är den tävlad i något annat? inte vad jag vet.
Vad i så fall? -
Har den tävlat in några pengar? Hahaha.. Nej det tror jag inte
Hur mycket? -
Har den haft föl? Nej. 
Vad heter fölen? -
När fick den den/dem? Aldrig
Är hästen bra på dressyr med rätt ryttare? Absolut!
Hur är den i skritten? Knatar på bra, lite överilat ibland..
Hur är den i traven? Riktigt trevlig stundtals.
Hur är den i galoppen? Vår akilleshäl, Jobbiga saker det där med att springa fint..
Kan den skänkelvikningar? Högst ovilligt när matte vill, annars mycket bra..
Kan den öppna/sluta? Speciellt den ofrivilliga slutan i galoppen är fin..
Ställer den alla ben brevid varandra och håller formen i halterna? Man ska vara glad om man kan stå stilla :)
Är hästen pigg?
Absolut. Sista 200meterna på en uteritt upp på stallplanen känner jag ärlig bjudning
Är hästen trög? Njaa.. Jag skulle säga sansad istället..
Är hästen stark? Ja, i psyket :)
Är hästen het? Nej, vi gör inte många knop i onödan.
Bockar den? Absolut, i Galoppfattningar och när hon tycker det är dags att gå hem..
Har den bockat med dig? Yes..
Stegrar den? Vi väljer att kalla det frihetsdressyr istället för att komma ifrån den negativa tonen..
Har du stegrat med den? Nej, men den har stegrat med mig..
Sparkar den bakut? Skulle kicken finnas med i ett dressyrprogram skulle vi få 10or rakt igenom!
Skenar den ofta med dig/andra? Nej, aldrig
Har du skenat på den? Nej
Är den tittig? Nej.
Har du badat tillsammans med den?
Inte mer än i spolspiltan,
Har ni hoppat tillsammans? Hela 60cm har vi hasat oss över!
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Japp! Men bara på hemvägen, alla andra håll är nämligen otänkbara..
Hoppar hästen bra? Hon hoppar faktiskt helt ok.
Gillar den att hoppa? Bjuder fint, hasar bra, guldstjärna i kanten..
Har den bra hoppteknik? Hellre än vackert är vårt motto..
Hur högt brukar du hoppa med den?
Så lågt som möjligt..
Hur ofta hoppar du den? 2-1 ggr om året.. Haha
Hur är den när den rids ut? Bestämd.
Tycker den att det är kul? Det skulle jag inte tro :)
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? Samma lika. 
Står hästen i box? Ja 
Går hästen på lösdrift? Nope
Vad äter hästen? 12kg hö och obetydligt med kraftfoder.
Går den i hagen varje dag? Allt annat är otänkbart.
I en stor eller liten hage? Stor men värdelöst lerig.
Hur länge går den ute per dag? Ut ca 7:30 och in vid 16. Ute längre ju ljusare det blir. 
Gillar den att vara ute i hagen? Fast inte ensam.
Har den vindskydd i hagen? Nej.
Hur ofta rids hästen? ca 5-6dagar i veckan
När den tränas vad gör ni då? Vi försöker variera oss..
Vad gör ni när hästen inte rids när den t.ex har vilodag? Klappar,pussar och tar ev en promenad, släpper i ridhuset.
Borstar du hästen före och efter ridningen? Jag har en skimmel, vi borstar inte, vi sanerar..
Om hästen blir svettig svampar/spolar du av den då? Svampen är min vän..
Hur länge brukar ni rida varje gång? 30-40min om jag inte rider ut.
Hur tycker du att man ska rida för att klara av hästen? Man ska vara tidlig, och måste våga vika ner sig, låta tanten tro att hon bestämmer...
Är det en svår eller lätt riden häst? Hon är supertrevlig, men har mycket huvud..
Är hästen ridskolehäst eller privathäst? Privathäst.
Vem äger hästen? Jag!
Vad har du för relation till hästen, t.ex. fodervärd, halvfodervärd, hyrryttare, skötare, medryttare? Lycklig vän.
Hur länge har du ridit/ tagit hand om hästen? Sen i Juni.
Hur länge tror du att du kommer fortsätta med just den hästen? Så läge livet tillåter oss :)
Vad har ni för mål i år? Ha jävligt roligt.
Har ni nått några av dom redan? Absolut :)
Rider du privatlektioner på den? Har inte riktigt kommit igång med det än..
Hur ofta? -
För vem? Det får vi se..
Hur länge håller den lektionen på? Ingen aning..
Är hästen snäll i stallet? Som en ängel..
Kan hästen stå lös i stallet? Självklart, så länge det står en hink eller matpåse framför henne..
Måste hästen vara uppbunden? Se svar ovan..
Håller du på med den i boxen eller i stallgången? Gärna i boxen..
Vad har den för sadel/sadlar? Cbra dressyrsadel.
Vad har den för benskyd/benlindor just nu? Behöver inget så oftast inget alls. Senskydd fram vid hoppning.
Vad har den för täcken just nu? 200g amigo
Tror du att hästen gillar dig?
Jag hoppas det iallafall :)
Har du märkt något som tyder på att den gillar dig? Haha,hon gnäggar när jag kommer.
Gillar du hästen? Vilken fråga, hon är min bästaste tant ju.
Nämn minst 2 saker som är - med hästen: Att hon har svårt för att vara ensam, att hon har så mycket vilja..
Nämn minst 2 saker som är + med hästen: Att hon är riktigt trevlig och att hon har så mycket vilja..
Har ni många minnen tillsammans?
Inte sådär supermånga. Men några mysiga barbackaturer i morgondiset..
Sista frågan.. Har du någon gång sagt "jag älskar dig" till hästen?
Mmmm :)
Tusen dryga frågor, men jag fortsätter kedjan och utmanar Anso, Irre och Terese!

Kommentarer
Postat av: Maria & Pearl- JumpingForLife **BLOPPIS**

sv. Det beror på när det sker! Pearl lägger tungan över i skritten, det är typ bara då hon fipplar med bettet :)

2012-01-18 @ 22:07:07
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det var sjukt långt men du skriver kul :) Å Flower låter som en pärla med personlighet.

2012-01-19 @ 08:16:49
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

Var gärna med och diskutera veckans fråga! Vad använder du för nosgrimma vid bruk?

2012-01-19 @ 14:03:29
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: Madelene S

Vilken vacker häst!

2012-01-19 @ 20:00:37
URL: http://sessansdagbok.se
Postat av: Irene

Haha, skitkul kommentarer! :D Utmaningen antagen, kommer snart! ;)

2012-01-19 @ 20:22:27
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Felicia

Åh så fin:)

2012-01-20 @ 11:55:31
URL: http://www.asslatjejerna.se
Postat av: Annso

haha, roligt skrivet! I hate this... måste jag?

2012-01-20 @ 19:53:58
URL: http://ansj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0