Nejmen! Teknikens under!

 
 
 
Det fungerar att ladda upp bilder igen! Så här ser min runda dam ut i dagsläget eller i förrgår under ett ridpass i värmen. Notera hur för kort sadelgjorden är. Herregud det fattas 20cm och jag får verkligen ta i för att få den på yttersta hålen på varje sida. Sadeln ska vi inte ens tala om. Vi bantar. Frågor på det? Haha.

När jag red idag kom jag att tänka på en sak. Många skriver "min häst gick så bra idag" men få skirver "jag red riktigt bra idag". Det är lite synd, för många skulle faktiskt behöva ge sig själv en klapp mellan varven. Och det är kanske just dom dagar hästen inte går bra, som är det som viktigast att hålla tålamodet på plats, rida mjukt,balanserat,trevligt och våga berömma för det lilla. Jag brukar ofta tänka mig in i att jag tex sitter och rider på samma ridbana som Kittel, för då hade man fasen rätat lite extra på ryggen och gaskat upp sin handställning.
Idag klappade jag mig själv lite diskret på låret efter ridningen, för idag gick tant som den stjärna hon är, och jag, jag red riktigt riktigt bra!


 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jaaaaa...bra där..."Jag red riktigt bra idag" så svårt att lyfta fram sig själv! Man är ju ändå 2 som gör jobbet!

2012-07-07 @ 08:54:07
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Annso

*Klappar på axeln* du är duktig! =)

Men inte att glömma, minst lika viktigt att inte skylla på pållen de dagarna det går skit.. jag vill gärna det ;)

2012-07-08 @ 09:26:36
URL: http://ansj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0