Brunstig tant..

Planen var ett trimmpass på utebanan i solen. Flower är superbrunstig och humöret går som en berg och dalbana. Redan redan när jag satt upp märkte jag att hennes humör var i botten idag. Hon är så otroligt mån om att tala om när något är fel. Och är hon inte på humör är det bara att gilla läget. Hon är exakt som mig. Vill man inte, tänker man inte ge med sig.  Jag brukar gulla lite och lirka med henne, överdriva med belöning och det brukar alltid hjälpa så vi får igenom något iallafall.

Fick henne att tänka om och joggade en stund, tog lite galopp där hon var riktigt fin och sen red vi ner på vår galoppslinga och drog några repor vilket hon uppskattade betydligt bättre. Pigg och glad skrittade vi tillbaka till stallet och dagen var räddad :-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vilken härlig bild den sista :)

2012-03-26 @ 07:39:44
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Irene

Lite liv i damen! ;) Skönt at ni kan reda ut det och jobba vidare! Ser helt underbart ut med galoppen! :)



sv: kanske kommer bilder i efterhand men jag är beroende av att andra som fotat delar med sig isf. Hade laddat min kamera men sen hade den slagit på sig själv i väskan så batteriet var tomt redan när vi kom dit! :/ Gammelkameran var mycket mer pålitlig men jag lyckas inte föra över bilder från den till nya datorn.

2012-03-26 @ 10:48:59
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Annso

Hihihi, tantalanta ;)

2012-03-26 @ 23:21:44
URL: http://ansj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0