Tankar inför sommaren..

15grader och strålande sol är vad dagen ska bjuda på. Det för ju tankarna fram mot sommaren. Jag funderar lite på hur jag ska göra med tanten i sommar. Vi har ju eget bete i stallet. Ganska stora men okuperade hagar utan tillgång på skugga. (Vem fan tänkte till där liksom). Funderar därför på att låta Flower åka iväg en månad till betet vi stod på i somras. Härliga kuperade hagar med lika härlig blandning på flocken. Hon stormtrivdes. Och jag vill ju att hon ska få det bästa. Isf blir det en månad med bara mysiga barbackaturer i bokskogen, lite sommarvila och mys med bästa hästkompisarna..
Även för mig skulle det vara skönt att få lite tid över. Det är ju rätt hektiskt med jobb, träning,sambo och övriga livet. Och flyttar jag henne dit kan jag slappna av för jag vet att hon får den bästa tänkbara översikten..
Hur tänker ni inför sommaren? Hur gör ni med bete? Tar ni det stallet har att erbjuda trots att det är skit, eller försöker ni hitta det bästa som går att få tag på?
Några bilder på lycklig tant i somras:

Kommentarer
Postat av: terese

Det låter optimalt med ett sådant underbart bete. Aladdin får gå i den ena större beteshagen men han hade vi aldrig kunnat släppa på bete.. han hade ätit ihjäl sig och blivit allmänt försoffad och sur för den delen. Så någon längre vila än någon vecka på sommaren har jag aldrig gett varken Aladdin eller Kät för den delen. Däremot burkar det bli betydligt mer uteritter än träningar under sommaren. En aningen längre vila brukar jag istället ge hästarna kring juletid och vaccination.

Postat av: Annso

Tycker det låter bra att hon får komma tillbaks på samma bete som i fjol. Där fungerade det ju bra =)

Flamman kommer att få gå kvar på stallets bete. Jag vill försöka att hålla henne igång, hon har ju liksom vilat färdigt ;) Betet är inte så stort, men bör nog räcka...

2012-03-25 @ 17:18:22
URL: http://ansj.blogspot.com
Postat av: Irene

Om det inte skulle bli snordyrt att behålla boxplatsen, hade jag lätt valt det kuperade betet!

2012-03-25 @ 19:53:01
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Johanna

Här uppe är det svårt att ens hitta ett stall som erbjuder sommarbete...så vi fixar alltid eget & det blir alltid nån mil bort.

2012-03-25 @ 21:40:46
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0