Dressyr i storm och ösregn..

Tur att man har ridhus säger jag bara. Vilket pissväder det var igår. Tyvärr var det 2st som hade planerat in programridning utan att skriva något på tavlan. Så när man efter femtioelfte gången får höra -"hon kommer på diagonalen, aktaaa" så ruttnade jag. Bad dom snällt att anteckna det på tavlan nästa gång så man kunnat hålla sig borta då jag tröttnat på att dra stopp på min häst. Bitter och avis, javisst ;-)
Passet gick iallafall fint. Mycket travjobb, öppnor och volter. Öka minska volten, uppridningar på medellinjen och tempoväxlingar för att få henne ärligt framåt. Gick över till lite galoppjobb och höger fungerade kalasfint. I vänster fick jag inte riktugt fram henne som vanligt och hon kickade ett par gånger innan jag fick till en fin galopp. Hittade några nya knappar där men hon vill så gärna gå på dubbla spår. Jag är iallafall nöjd med oss båda och känner att vi hittat något att jobba med.
Har ju föresten bokat kliniktid tills på onsdag. Så vi får se vad dom hittar där.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Att gå på dubbla spår är kanske det hon klarar just nu?

2012-05-11 @ 16:22:16
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Irene

Så kul att det går framåt! :) Snyggt jobbat! Det är ju just såna små grejer som kan göra stor skillnad!

2012-05-12 @ 15:02:02
URL: http://tabbe.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha ja vad väntar jag på? Min sambo antar jag...han är ju som sagt geografiskt bunden till sina föräldrars gård eftersom dom har en massa djur där som han hjälper till med och en dag ska ärva den gården...vi får se hur allt löser sig....men det är dags att göra något!

2012-05-14 @ 16:28:51
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0