I Shoppingtagen..

Sitter dag och natt och kollar släp känns det som. Drömmer ju fortfarande om mitt Fautras 1,5hästars. Men att ha ett släp som kostar 3ggr mer än hästen är lite väl mastigt. Om 5 år har dom nog kommit ut på bagagnatmarknaden, och då! Då jäklar.
Jag vill ändå inte riktigt släppa tanken på 1,5hästars då jag bara kan se fördelarna. Har kollat på både Ifor Williams och Henras. Och Henra Amazone/Easyline är riktigt riktigt intressant. (Var det inte en Henra vi körde din pålle med Anso?)
I övrigt är det dags att investera lite i sig själv. Ny hjälm och en säkerhetsväst är det som gäller.
Funderar lite på Back on track EQ2 som ska vara väldigt säker. Till det en helt vanlig racesafe.
Glömde jag säga att jag letar hoppsadel också?
Det är tur att man är gjord utav pengar.. Blää

Kommentarer
Postat av: Helena

om jag får komma med en inflik... har kört Henra 1,5 i många år. det är verkligen ett skitsläp...... tunna tunna sköra väggar, och slänger som ett frimärke vid halt väglag efter bilen. Det är INTE ett prisvärt släp!

Har även kört Ifor 1,5 i många år, det är rejäla grejer som ligger mkt bra bakom bilen. Dock lite dåliga lösningar invändigt - ingen krok för hönät tex, men sånt kan man ju såklart fixa till. Betydligt hållbarare rejälare släp än Henran om jag får säga mitt!

2012-05-21 @ 11:43:56
Postat av: Linda

Helena, tack för infliken. Alla erfarenheter uppskattas!

2012-05-21 @ 20:39:20
URL: http://xmyheart.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Jäklarns vad du ska shoppa! =D

Japp, det var ett Henra, jag tyckte att det var bra att dra. Men det var ju sommar och sol då =) Kommer ihåg att vi var lite missnöjda med fastsättningen inne i det, men det kanske gå att lösa.

Jag gillar konceptet med 1,5 hästars i alla fall!

2012-05-22 @ 21:28:40
URL: http://ansj.blogspot.com
Postat av: Linda

Anso, Så var det ja! Och sen var det väl något med att vi fick plocka av hela bakbommen för att den hängde lite farligt..?

2012-05-23 @ 05:44:06
URL: http://xmyheart.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Ja just det, den gick inte att vika åt sidan nä. Den går heller inte att justera i höjdled och jag är inte jätteförtjust i att "öglorna" sticker ut, om det skulle krångla vid lastning.

Har inte Boj nått bra 1,5?

2012-05-23 @ 10:56:39
URL: http://ansj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0