Morgonstund...

Dassig göstmorgon. När klockan ringer vill man inte ens titta ut. Mörkt och lätt duggregn. Börjar jobba 11. Ska jag hinna rida är det bara att masa sig upp, svepa en kopp kaffe och ge sig iväg. 07:30 till häst. Seg som en kola- Jag alltså inte hästen. Men visst känns hon mör efter träningen igår. Joggar igång på mjuka bågar, lägger in några tempoväxlingar för att checka av och jodå hon lyssnar. Hon mullrar lite efter kompisarna som är på väg ut. Fattar en mjuk galopp, ställer mig i lätt sits och bara låter henne rulla. Hon ökar självmant på långsidorna och jag låter henne hållas. Kortar upp och samlar några varv på volten. Gör om samma sak i andra varvet och sen blir det klapp och trava ner.
 
Känns skönt att vara på G. Min lilla tant och jag :-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hon är så vacker.

Svar: Jag kan ju inte annat än att hålla med ;-)
xmyheart.blogg.se

2012-10-16 @ 12:24:43
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Irene

Stiligt! :) SÅ roligt att ni hittat en bra tränare!

Haha, men jag förstår inte hur du orkar sanera häst och utrustning EFTER träningen, jag tyckte jag var tokambitiös idag som borstade där sadeln hade legat efter ridningen. ;)

2012-10-19 @ 14:28:29
URL: http://tabbe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0