Shopping och bus!

Sprang ju Växjö Marathon igår så någon ridning var det inte tal om att lyckas med idag. Började dagen med att åka ner till österlen och shoppa en hästtransport.

En finfin Boj Bravo kom vi hem med. All cred till Österlens hästtransporter för en fantastisk service.
Har slitet som ett svin med mitt renoverande utav Brenderup men inser att jag kommer aldrig kunna komma iväg någonstans i vinter så lägger ner projektet och säljer det igen.
 
 
Flower fick löshoppa en sväng idag och det var nästan ett halvår sen sist. Hon bockade, brallade, burnade runt och vill ju gärna göra en lek utav det. Det är knappast flyingemetoden vi sysslar med utan jag kan ju utan problem löshoppa henne själv. Leder henne in i fållan, släpper, hon hoppar utan drivning bockar ett varv på volten,gasar en långsida, jag kallar in henne och hon travar fram, får en gotte, vi skrittar ett varv och sen gör vi om allt.. Smidit och lätt. Hon älskar verkligen att hoppa och man ser hur roligt hon tycker att det är! Det är ju inga höjder vi sysslar med och det är ju bara för att kunna hitta på avsuttna träningsmetoder som fungerar..



Efter hoppningen provlastade vi henne och det krävdes lite övertalning (som vanligt) innan hon snällt bestämde sig för att det var bara att knata på. Nu börjar en intensiv lastträning med målet att jag ska kunna lasta henne själv till våren..

Kommentarer
Postat av: tavlingsryttarinnor

Vilken fin blogg du har =) Om du gillar hästar så får du gärna kika in på vår blogg. kram

2012-10-21 @ 20:03:02
URL: http://tavlingsryttarinnor.blogg.se
Postat av: Ida

Sv; Kan faktiskt hålla med dig lite...

2012-10-21 @ 21:04:38
URL: http://idawoxliiin.blogg.se
Postat av: Johanna

Åh det ska jag också träna...att kunna lasta själv.

2012-10-22 @ 08:02:04
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Malin

Bra val av transport! Jag älskar mitt Boj-släp!! :)

Svar: Tack! Jag hoppas jag kommer uppskatta mitt lika mycket :-)
xmyheart.blogg.se

2012-10-23 @ 12:27:29
Postat av: Irene

Vilken shopping, inte varje dag man kommer hem med en transport! :) Underbara hoppbilder! Så himla kul att hon tycker det är roligt!

2012-10-25 @ 17:32:40
URL: http://tabbe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0