Träning!

Idag var det då dags för träning igen. Som tidigare efter att jag värmt upp, hoppade T upp för att känna lite på Flower. Flower är en mycket humörstyrd tant och idag i lätt regn på en lerig ridbana var hon inte det minsta lycklig till en början. Hon körde hela registret för att visa sitt missnöje. Det roliga är dock att hon snabbt kommer på att det är onödigt jobbet att trilskas och hon är en sucker för beröm. Varje klapp på halsen får henne att växa lite till känns det som. Galoppen satt fint idag och jag gillar att se någon så duktig bara hitta knapparna och få det mesta att fungera.
När jag satt upp var hon riktigt trevlig. Om än lite trött så vi jobbade lite med att öka och minska traven via serpentiner och volter. Jag måste lära mig att sluta rida i undertempo (vem har inte haft det problemet..) och att hon går så mycket bättre bara jag släpper fram henne lite lite.
 
Med facit i handen skulle jag nog ha trailat till ridhus då det tog över 1,5h att sanera häst och utrustning efteråt. Men är det höst så är det..
 
 
Ett höstigt foto på en glad ryttare och en svettig häst efter dagens leriga pass..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0