Vintern håller i sig.

Den här tiden på året han jag ju med några få undantag alltid varit bortskämd med ridhus. Att nu inte ha det öppnar ju på ett sätt en ny värld, och på ett annat sätt bygger det pannben hos alla frusna ryttare. Visst. Vi har ett ridhus, dock inte fullstort och jag har ridit i det 2ggr i vinter. Perfekt storlek att tömköra i dock vilket jag borde göra mer utav.
Fördelen med att inte ha ridhus är ju den sociala biten. Samlas ett litet gäng en helgmorgon och dra ut på en 1,5timmes tur, eller bara dra på alla reflexer man äger och har och skritta under stjärnhimlen på småvägarna. För hästarnas del tror jag det är ett guldläge att få så mycket omväxling det bara går, men visst saknar man att sitta och trimma. Var sak har sin tid, och nu när det är hyffsat underlag på gräsmattorna kan man få till riktigt trevliga pass trots många minusgrader och frusna fingrar.

Bilderna är från gårdagens pass. Måste säga att jag tycker hon börjar bli fin i kroppen.

 
 
 



Kommentarer
Postat av: Irene

Haha, förstår vad du menar! På ett sätt är det dumt att ha ridhus, när det är mörkt och dåligt underlag blir man alldeles för bekväm för att ge sig ut! :P
Men jag skulle inte klara mig utan det!
Håller med om att hon har blivit finare i kroppen, härlig sihuett! :)

2013-01-23 @ 02:33:13
URL: http://tabbe.blogg.se
Postat av: Fia-H E V O N E N S

Sv; Mogen kommentar, hahha! xD

// Fia -HEVONENS

2013-04-05 @ 20:00:40
URL: http://www.hevonens.blogg.se
Postat av: Fia- HEVONENS

Sv; Fast grejen är ju att det är vinklarna som är poängen när jag skrev inlägget. Jag tycker att det ÄR tråkigt att se sådana bilder, och bilderna i mitt inlägg är verkligen inte samma som du skriver att jag lade upp. Nog om det, hahaha!

2013-04-06 @ 11:50:05
URL: http://www.hevonens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0