Ut på tur!

Trots att den utlovade solen lyste med sin frånvaro passade jag och en stallkompis på att njuta utav 75min ute över fälten. Beträdorna är fortfarande underminerade efter översvämningarna i ån så vi valde rundan på traktorvägarna istället. 75min skritt och ett par km trav fick vi ihop på pigga, fina hästar. Mycket skitsnack och är man inte på bra humör innan så hoppar man alltid av med ett leende på läpparna.
 
 
 
Hoppträning i torsdags föresten. Var så trött och sliten innan att jag sa till Bänke att "-Jag hoppas hon inte går på släpet så vi slipper åka". Och vad fan händer? Hon vill inte gå på! Skittjurig och bitchig fick jag övertala henne i 20min innan hon knatade upp för rampen. Inte okej. Hon som alltid är en klocka.
Tur i oturen var iallafall att gruppen innan var 15min sena så vi hann i tid, Hoppningen gick bra. Vi började med att hoppa på böjt spår och övergick den till att hoppa på serpentinbågar. Mycket nyttigt för både mig och hästen då jag måste sluta vara så passiv och Flower måste börja igenom sig och bli mer följsam. Jag gav mig där och travade av medan dom andra hoppade 2 linjer och la ihop allt till en bana. Vi är snart där vi också men vill inte pressa henne när hon blir trött. Hon hoppar så otroligt välvilligt och tycker verkligen att det är roligt så det finns inga anledningar att gå för fort fram.

Lastningen hem gick lite snabbare men hon var åter igen lite tjurig. Lastträning står på schemat hela nästa vecka.
 

Kommentarer
Postat av: Erika Pettersson

sv; Tack :D
Ja visst är det gulligt.

2014-02-22 @ 18:52:01
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: Erica Johansson


Näää fyy så fuskigt!! Vill också rida så på öppna marker =D Vi har iofs nära till stranden men en stoooor åker hade ju inte varit fel :)

2014-02-22 @ 22:26:24
URL: http://icusen.blogg.se/
Postat av: Anita

Varit vårväder idag trotts att solen inte lyst hela tiden :D

2014-02-23 @ 20:59:51
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot

Åh vilken fin header du har! :)

Kul att hoppträningen gick bra också trots en seg start när hästen inte ville in i transporten...

Svar: Tack :-)
Dom gånger jag lastat nu efter har hon gått på lika snällt som vanligt så vi är i fas igen iallafall :-)
xmyheart.blogg.se

2014-03-06 @ 20:54:12
URL: http://stockholmsjenna.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0